Bel mij terug

We zijn nu gesloten!!
Tel. 020-4712866
E-mail info@pchooftclinic.nl

• Wat zijn de kosten van een behandeling?
  • De kosten van een behandeling zijn sinds 1 januari 2013 weer wettelijk geregeld. Dat geeft u als cliënt meer zekerheid. Maakt u zich zorgen of u de geplande behandeling kunt betalen? Vraag uw tandarts dan vooraf om een begroting. Meer informatie.
  • Wat moet ik doen bij een spoedgeval in de avond of in het weekend?
  • Omdat onze openingstijden zeer ruim zijn kunt u vaak snel bij ons terecht, zie de informatie rechts op het scherm. Anders kunt u het Tandarts Bemiddelingsbureau bellen op 0900-8212230 (20ct. p/min) of 020-5063841.
  • Wat voor vullingen krijg ik?
  • PC Hooft Clinic gebruikt alleen composietvullingen in de kleur van uw tanden ook wel witte vullingen genoemd.
  • Kan ik verdoofd worden als ik dat wil?
  • U kunt bij alle behandelingen om een verdoving vragen.
  • Wat is een wortelkanaalbehandeling?
  • Een wortelkanaalbehandeling (dit heet ook wel zenuwbehandeling) wordt uitgevoerd wanneer de zenuw van een tand of kies ontstoken is. Zo’n ontsteking is vaak herkenbaar aan voortdurende zeurende of kloppende pijn. Niet elke pijnlijke kies heeft altijd een wortelkanaalbehandeling nodig, een diep gaatje kan ook pijnlijk zijn, maar kan soms met een vulling worden gerestaureerd. Wanneer de tandarts denkt dat een wortelkanaalbehandeling nodig is, overlegt hij of zij dit altijd eerst met u, en bereidt u voor op het verloop van de behandeling. Ook krijgt u een begroting, zodat u bij uw zorgverzekeraar kunt navragen hoeveel u zelf moet betalen.  Bij een wortelkanaalbehandeling wordt uw tand of kies eerst verdoofd. Daarna maakt de tandarts eerst een opening in uw tand of kies tot aan het wortelkanaal, waar de zenuw doorheen loopt. Dit kanaal wordt schoongemaakt en de ontstoken zenuw wordt verwijderd. De schone kanalen worden dan met een rubberachtig materiaal opgevuld, en de tand of kies wordt afgesloten met een witte vulling. Tijdens de behandeling worden, ter controle, een paar röntgenfoto’s gemaakt.  Een wortelkanaalbehandeling kan in veel gevallen niet in één keer worden uitgevoerd, omdat er anders een restontsteking achter kan blijven, die voor complicaties zorgt. Tijdens de eerste behandeling wordt uw kies dan schoongemaakt, en krijgt u een tijdelijke vulling. Deze wordt na de tweede behandeling, meestal een week later, vervangen door een permanente vulling. Als het nodig is, schrijft de tandarts u in de tussenliggende periode een antibioticakuur en/of pijnstillers voor. Tijdens de eerste behandeling kan de tandarts inschatten of een tweede behandeling nodig is, of niet.
  • Wat is een facing?
  • Facings zijn dunne schildjes van composiet of porselein die op uw tanden worden geplaatst. Het is een mooie en eenvoudige oplossing om scheve of verkleurde tanden mee te maskeren of afgebroken hoekjes en kleine spleetjes tussen de tanden onzichtbaar te maken. PC Hooft Tandheelkunde biedt ook de mogelijkheid voor Whitening Facings.
  • Is er kans op pijn na een behandeling?
  • Iedere behandeling kan na afloop enige tijd pijnlijk zijn. Omdat PC Hooft Clinic de beste apparatuur en strikte protocollen volgt is de kans daarop echter zo klein mogelijk